VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY pro e-shopy
Tyto
obchodní podmínky (“Podmínky”) fyzické osoby Daniel Krupica, se sídlem U obůrky 1039/2a,
Třebíč, IČO 17257107, e-mail dkrupica@seznam.cz, telefonní číslo
721 749 294 („My” nebo „Prodávající”)
upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, ve znění pozdějších předpisů („Občanský zákoník“) vzájemná
práva a povinnosti Vás, jakožto kupujících, a Nás, jakožto prodávajících,
vzniklá v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavřené
prostřednictvím E-shopu na webových stránkách www.dabelskapriroda.cz.
Všechny
informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách
zpracování osobních údajů, která naleznete na stránkách „dabelskapriroda.cz“.
Ustanovení těchto Podmínek
jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém
jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto
ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti
předchozího znění Podmínek.
Jak
jistě víte, tak komunikujeme primárně na dálku. Proto i pro naši Smlouvu platí,
že jsou použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují, abychom se
spolu dohodli bez současné fyzické přítomnosti Nás a Vás, a Smlouva je tak
uzavřena distančním způsobem v prostředí E-shopu, a to prostřednictvím rozhraní
webové stránky („webové rozhraní E-shopu“).
Pokud některá část Podmínek odporuje tomu, co
jsme si společně schválili v rámci procesu Vašeho nákupu na Našem E-shopu, bude
mít tato konkrétní dohoda před Podmínkami přednost.
1.
NĚKTERÉ
DEFINICE
1.1.
Cena je
finanční částka, kterou budete hradit za Zboží;
1.2.
Cena za dopravu je finanční částka, kterou
budete hradit za doručení Zboží, a to včetně ceny za jeho zabalení;
1.3.
Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
1.4.
DPH je daň z přidané hodnoty dle platných
právních předpisů;
1.5.
Faktura je daňový doklad vystavený v souladu se
zákonem o dani z přidané hodnoty na Celkovou cenu;
1.6.
Objednávka je Váš neodvolatelný návrh na uzavření Smlouvy
o koupi Zboží s Námi;
1.7.
Uživatelský účet je účet zřízený na základě
Vámi sdělených údajů, jež umožňuje uchování zadaných údajů a uchovávání
historie objednaného Zboží a uzavřených Smluv;
1.8.
Vy jste osoba nakupující na Našem E-shopu,
právními předpisy označovaná jako kupující;
1.9.
Zboží je vše, co můžete nakoupit na E-shopu.
2.
Obecná ustanovení a poučení
2.1.
Koupě Zboží je možná jen přes
webové rozhraní E-shopu.
2.2.
Při
nákupu Zboží je Vaše povinnost poskytnout Nám všechny informace správně a
pravdivě. Informace, které jste Nám poskytli při objednání Zboží budeme tedy
považovat za správné a pravdivé.
3.1.
Smlouvu s Námi je možné
uzavřít pouze v českém jazyce.
3.2.
Smlouva
je uzavírána na dálku prostřednictvím E-shopu, přičemž náklady na použití
komunikačních prostředků na dálku hradíte Vy. Tyto náklady se však nijak neliší
od základní sazby, kterou hradíte za používání těchto prostředků (tedy zejména
za přístup k internetu), žádné další náklady účtované Námi tedy nad rámec
Celkové ceny nemusíte očekávat. Odesláním Objednávky souhlasíte s tím, že
prostředky komunikace na dálku využíváme.
3.3.
K tomu,
abychom mohli Smlouvu uzavřít, je třeba, abyste na E-shopu vytvořili návrh
Objednávky. V tomto návrhu musí být uvedeny následující údaje:
a)
Informace o nakupovaném Zboží (na
E-shopu označujete Zboží, o jehož nákup máte zájem, tlačítkem „PŘIDAT“);
b)
Informace
o Ceně, Ceně za dopravu, způsobu platby Celkové ceny a požadovaném způsobu
doručení Zboží; tyto informace budou zadány v rámci tvorby návrhu
Objednávky v rámci uživatelského prostředí E-shopu, přičemž informace o
Ceně, Ceně za dopravu a Celkové ceně budou uvedeny automaticky na základě Vámi
zvolného Zboží a způsobu jeho doručení;
c)
Své
identifikační a kontaktní údaje sloužící k tomu, abychom mohli doručit
Zboží, zejména tedy jméno, příjmení, doručovací adresu, telefonní číslo a
e-mailovou adresu;
d)
V případě Smlouvy, na základě
které Vám budeme Zboží dodávat pravidelně a opakovaně, též informaci, jak dlouho
Vám budeme Zboží dodávat.
3.4.
V průběhu tvorby návrhu
Objednávky může až do doby jejího vytvoření údaje měnit a kontrolovat. Po
provedení kontroly prostřednictvím stisku tlačítka „Odeslat objednávku“
Objednávku vytvoříte. Před stiskem tlačítka by jste měli ale ještě potvrdit
Vaše seznámení se a souhlas s těmito Podmínkami. K potvrzení a
souhlasu slouží zatrhávací políčko. Po stisku tlačítka „Odeslat objednávku“
budou všechny vyplněné informace odeslány přímo Nám.
3.5.
Vaši Objednávku Vám v co
nejkratší době poté, kdy Nám bude doručena, potvrdíme zprávou odeslanou na Vaši
e-mailovou adresu zadanou v Objednávce. Součástí potvrzení bude shrnutí
Objednávky a tyto Podmínky. Potvrzením Objednávky z naší strany dochází
k uzavření Smlouvy mezi Námi a Vámi. Podmínky ve znění účinném ke dni
Objednávky tvoří nedílnou součást Smlouvy.
3.6.
Mohou
nastat i případy, kdy Vám nebudeme moci Objednávku potvrdit. Jedná se zejména o
situace, kdy Zboží není dostupné nebo případy, kdy objednáte větší počet kusů
Zboží, než kolik je z naší strany umožněno. Informaci o maximálním počtu
Zboží Vám však vždy v rámci E-shopu předem poskytneme a neměla by pro Vás
být tedy překvapivá. V případě, že nastane jakýkoli důvod, pro který
nemůžeme Objednávku potvrdit, budeme Vás kontaktovat a zašleme Vám nabídku na
uzavření Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Smlouva je
v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku potvrdíte.
3.7.
V případě,
že v rámci E-shopu nebo v návrhu Objednávky bude uvedena zjevně
chybná Cena, nejsme povinni Vám Zboží za tuto Cenu dodat ani v případě,
kdy jste obdrželi potvrzení Objednávky, a tedy došlo k uzavření Smlouvy.
V takové situaci Vás budeme bezodkladně kontaktovat a zašleme Vám nabídku
na uzavření nové Smlouvy v pozměněné podobě oproti Objednávce. Nová
Smlouva je v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy Naši nabídku
potvrdíte. V případě, že Naši nabídku nepotvrdíte ani ve lhůtě 3 dnů od
jejího odeslání, jsme oprávněni od uzavřené Smlouvy odstoupit. Za zjevnou chybu
v Ceně se považuje například situace, kdy Cena neodpovídá obvyklé ceně u
jiných prodejců nebo chybí či přebývá cifra.
3.8.
V případě,
kdy dojde k uzavření Smlouvy, Vám vzniká závazek k zaplacení Celkové
ceny.
3.9.
V případě, že máte zřízen
Uživatelský účet, můžete učinit Objednávku jeho prostřednictvím. I
v takovém případě máte ale povinnost zkontrolovat správnost, pravdivost a
úplnost předvyplněných údajů. Způsob tvorby Objednávky je však totožný, jako
v případě kupujícího bez Uživatelského účtu, výhodou však je, že není
třeba opakovaně vyplňovat Vaše identifikační údaje.
4.
Uživatelský účet
4.1.
Na základě Vaší registrace
v rámci E-shopu můžete přistupovat do svého Uživatelského účtu.
4.2.
Při
registraci Uživatelského účtu je Vaše povinnost uvést správně a pravdivě
všechny zadávané údaje a v případě změny je aktualizovat.
4.3.
Přístup
k Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Ohledně
těchto přístupových je Vaší povinností zachovávat mlčenlivost a nikomu tyto
údaje neposkytovat. V případě, že dojde k jejich zneužití, neneseme
za to žádnou odpovědnost.
4.4.
Uživatelský
účet je osobní, a nejste tedy oprávněni umožnit jeho využívání třetím osobám.
4.5.
Uživatelský
účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu
hardwarového a softwarového vybavení.
5.
CENOVÉ A PLATEBNÍ PODMÍNKY, VÝHRADA VLASTNICKÉHO PRÁVA
5.1.
Cena je
vždy uvedena v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozřejmě ve Smlouvě.
V případě rozporu mezi Cenou uvedenou u Zboží v rámci E-shopu a Cenou
uvedenou v návrhu Objednávky se uplatní Cena uvedená v návrhu
Objednávky, která bude vždy totožná s cenou ve Smlouvě. V rámci
návrhu Objednávky je též uvedena Cena za dopravu, případně podmínky, kdy je
doprava zdarma.
5.2.
Celková
cena není uvedena včetně DPH.
5.3.
Platbu Celkové ceny po Vás budeme
požadovat po uzavření Smlouvy a před předáním Zboží. Úhradu Celkové ceny můžete
provést následujícími způsoby:
a)
Bankovním převodem. Informace pro
provedení platby Vám zašleme v rámci potvrzení Objednávky. V případě
platby bankovním převodem je Celková cena splatná do času uvedeného na eshopu.
b)
Dobírkou. V takovém
případě dojde k platbě při doručení Zboží oproti předání Zboží.
V případě platby dobírkou je Celková cena splatná při převzetí Zboží.
c)
Hotově při osobním odběru. Pokud bude
osobní odběr umožněn. Celková cena splatná při převzetí Zboží.
5.4.
Faktura
bude vystavena v elektronické podobě po uhrazení Celkové ceny a bude
zaslána na Vaši e-mailovou adresu.
5.5.
Vlastnické
právo ke Zboží na Vás přechází až poté, co zaplatíte Celkovou cenu a Zboží
převezmete. V případě platby bankovním převodem je Celková cena zaplacena
připsáním na Náš účet, v ostatních případech je zaplacena v okamžik
provedení platby.
6.
DORUČENÍ ZBOŽÍ, PŘECHOD NEBEZPEČÍ ŠKODY NA VĚCI
6.1.
Zboží Vám bude doručeno způsobem
dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:
a)
Osobní
odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna;
b)
Doručení
prostřednictvím dopravních společností Zásilkovna;
6.2.
Zboží je možné doručit pouze
v rámci České republiky.
6.3.
Doba
doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a
platby. Předpokládaná doba doručení Zboží Vám bude sdělena v potvrzení
Objednávky. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od
skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o
možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
6.5.
V případě,
kdy porušíte svoji povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů dle čl.
6.4 Podmínek, nemá to za následek porušení
Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není
odstoupení od Smlouvy mezi Námi a Vámi. Nám ale v takovém případě vzniká
právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy.
Pokud se rozhodneme tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy
Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na
uhrazení Ceny za dopravu, případně na nárok na náhradu škody, pokud vznikla.
6.6.
Pokud je
z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným
způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám
náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši
e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné 14 dnů od doručení
e-mailu.
6.7.
Nebezpeční
škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy ho převezmete.
V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů dle čl.
6.4 Podmínek, na Vás nebezpečí škody na
Zboží přechází v okamžiku, kdy jste měli možnost ho převzít, ale
z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody
na Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete veškeré důsledky spojené
se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.
6.8.
V případě,
že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační
doba dostupnosti Vás budeme vždy informovat v případě:
a)
mimořádného výpadku výroby Zboží,
přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o
tom, že nebude možné Zboží dodat;
b)
prodlení s dodáním Zboží od Našeho
dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.
7.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1.
Zaručujeme,
že v době přechodu nebezpečí škody na Zboží podle čl.
6.7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména pak,
že:
a)
má vlastnosti, které jsme si s Vámi
dohodnuli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme u popisu
Zboží uvedli, případně takové, které lze s ohledem na povahu Zboží
očekávat;
b)
je vhodné pro účely, které jsme uvedli
nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;
c)
odpovídá jakosti nebo provedení
dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;
d)
je v odpovídajícím množství a
hmotnosti;
e)
splňuje požadavky na něj kladené
právními předpisy;
f)
není
zatíženo právy třetích stran.
7.2.
Práva
a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými
právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161
až 2174 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele,
ve znění pozdějších předpisů).
7.3.
V případě,
že bude mít Zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá
z podmínek dle čl. 7.1, můžete Nám takovou vadu oznámit
a uplatnit práva z vadného plnění (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu
či dopisu na Naše adresy uvedené u Našich identifikačních údajů. V uplatnění
práva z vadného plnění je třeba zvolit, jak chcete vadu vyřešit, přičemž
tuto volbu nemůžete následně, s výjimkou případů dle čl. 7.4, bez Našeho
souhlasu změnit. Reklamaci vyřídíme v souladu s Vámi uplatněným
právem z vadného plnění. V případě, že si nezvolíte řešení vady, máte
práva uvedená v čl. 7.5 i v situacích, kdy vadné plnění bylo
podstatným porušením Smlouvy.
7.4.
Je-li
vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a)
na
odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části
Zboží;
b)
na
odstranění vady opravou Zboží;
c)
na
přiměřenou slevu z Ceny;
d)
na
odstoupení od Smlouvy.
V případě,
že zvolíte vyřešení dle bodů a) nebo b) a My vadu takto neodstraníme
v přiměřené lhůtě, kterou jsme uvedli, nebo Vám sdělíme, že tímto způsobem
vadu neodstraníme vůbec, máte práva dle bodů c) a d), i když jste je
v rámci reklamace původně nepožadovali. Zároveň pokud si zvolíte
odstranění vady opravou Zboží a My zjistíme, že je vada neopravitelná, oznámíme
Vám to a můžete si zvolit jiný způsob odstranění vady.
7.5.
Je-li
vadné plnění nepodstatným porušením Smlouvy, máte následující práva:
a)
na
odstranění vady dodáním nového Zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části
Zboží;
b)
na
odstranění vady opravou Zboží;
c)
na
přiměřenou slevu z Ceny.
Pokud však vadu neodstraníme
včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká Vám právo od Smlouvy odstoupit. Odstoupit
můžete také v případě, kdy nemůžete Zboží řádně užívat pro opakovaný
výskyt vad po opravě Zboží nebo při větším počtu vad Zboží.
7.6.
V případě
podstatného i nepodstatného porušení nemůžete odstoupit od Smlouvy, ani
požadovat dodání nové věci, pokud nemůžete vrátit Zboží ve stavu, v jakém jste
ho obdrželi. To ale neplatí v následujících případech:
a)
došlo-li
ke změně stavu Zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;
b)
bylo-li
Zboží použito ještě před objevením vady;
c)
nebyla-li
nemožnost vrácení Zboží v nezměněném stavu způsobena Vaším jednáním anebo Vaším
opomenutím,
d)
došlo-li
z Vaší strany před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo
pozměnění Zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen
částečně, je Vaší povinností tu část Zboží, kterou vrátit lze a v takovém
případě Vám nebude vrácena část Cen odpovídající Vašemu prospěchu z užití
části Zboží.
7.7.
Do
3 dnů od obdržení reklamace Vám na e-mailovou adresu potvrdíme, že jsme
reklamaci obdrželi, kdy jsme ji obdrželi a předpokládanou dobu trvání vyřízení
reklamace. Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů
od jejího obdržení. Lhůta může být po naší vzájemné dohodě prodloužena. Pokud
lhůta marně uplyne, můžete odstoupit od Smlouvy.
7.8.
O
vyřízení reklamace Vás budeme informovat e-mailem. Pokud je reklamace
oprávněná, náleží Vám náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady jste
povinni prokázat, např. účtenkami či potvrzeními o ceně za dopravu.
V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového Zboží, je Vaší
povinností Nám původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však hradíme My.
7.9.
V případě,
že jste podnikateli, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného
odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí
Zboží.
7.10.
V případě,
že jste spotřebitel, máte právo uplatit práva z vadného plnění u vady,
která se vyskytne u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.
7.11.
Ustanovení
ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:
a)
Zboží,
které je prodávané za nižší Cenu, na vadu, pro kterou byla nižší Cena ujednána;
b)
opotřebení
Zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;
c)
použitého
Zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou Zboží mělo,
když jste jej převzali;
d)
kdy
to vyplývá z povahy Zboží.
8.
odstoupení od smlouvy
8.1.
K odstoupení
od Smlouvy, tedy k ukončení smluvního vztahu mezi Námi a Vámi od jeho
počátku, může dojít z důvodů a způsoby uvedenými v tomto článku, případně
v dalších ustanoveních Podmínek, ve kterých je možnost odstoupení výslovně
uvedena.
8.3.
Ani jako
spotřebitel však nemůžete od Smlouvy odstoupit v případech, kdy je
předmětem Smlouvy:
a)
Zboží,
jehož Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na Naší vůli a může
k nim dojít během lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
b)
dodání
alkoholických nápojů, které mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a
jejich Cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na Naší vůli;
c)
Zboží,
které bylo upraveno podle Vašeho přání nebo pro Vaši osobu;
d)
Zboží,
které podléhá rychlé zkáze a Zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno
s jiným;
e)
Zboží v
uzavřeném obalu, které bylo z obalu vyňato a z hygienických důvodů jej není
možné vrátit;
f)
dodávka
zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud došlo
k porušení původního obalu;
g)
dodávka
novin, periodik nebo časopisů;
h)
dodání
digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán
s Vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení
od Smlouvy a My jsme Vám sdělili, že nemáte právo na odstoupení od Smlouvy.
8.4.
Lhůta
k odstoupení dle čl. 8.2 Podmínek se považuje za zachovanou,
pokud Nám v jejím průběhu odešlete oznámení, že od Smlouvy odstupujete.
8.5.
V případě odstoupení od
Smlouvy Vám bude Cena vrácena do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na účet,
ze kterého byla připsána, případně na účet zvolený odstoupení od Smlouvy.
Částka však nebude vrácena dříve, než Nám Zboží vrátíte či než prokážete, že došlo
k jeho zaslání zpět Nám. Zboží Nám prosím vracejte čisté, pokud možno
včetně originálního obalu.
8.6.
V případě
odstoupení od Smlouvy dle čl. 8.2 Podmínek jste povinní Nám Zboží zaslat
do 14 dnů od odstoupení a nesete náklady spojené s navrácením zboží k Nám.
Vy máte naopak nárok na to, abychom Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak pouze ve
výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme pro dodání Zboží
nabízeli. V případě odstoupení z důvodu, že My porušíme uzavřenou
Smlouvu, hradíme i náklady spojené s navrácením zboží k Nám, ovšem
opět pouze do výše Ceny za dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání Zboží, který jsme
při dodání Zboží nabízeli.
8.7.
Odpovídáte
Nám škodu v případech, kdy bude Zboží poškozeno v důsledku Vašeho nakládání s
ním jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Způsobenou škodu Vám v takovém případě vyúčtujeme poté, co Nám Zboží bude
vráceno a splatnost vyúčtované částky je 14 dní. V případě, že jsme Vám
ještě nevrátili Cenu, jsme oprávněni pohledávku z titulu nákladů započíst
na Vaši pohledávku na vrácení Ceny.
8.8.
My jsme
oprávněni odstoupit od Smlouvy kdykoliv před tím, než Vám dodáme Zboží, pokud
existují objektivní důvody, proč není možné Zboží dodat (zejména důvody na
straně třetích osob nebo důvody spočívající v povaze Zboží), a to i před
uplynutím doby uvedené v čl. 6.9. Podmínek. Můžeme také od Smlouvy
odstoupit, pokud je zjevné, že jste uvedli v Objednávce záměrně nesprávné
informace. V případě, že nakupujete zboží v rámci své podnikatelské
činnosti, tedy jako podnikatel, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit kdykoli, i
bez udání důvodu.
9.
Řešení sporů se spotřebiteli
9.1.
Nejsme
ve vztahu ke kupujícím vázáni žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §
1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.
9.2.
Vyřizování
stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy info@dabelskapriroda.cz Informaci
o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího. K mimosoudnímu
řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce,
se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
http://www.coi.cz.
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je
možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je
spotřebitelem, z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
9.3.
Evropské
spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je
kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013
ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně
nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení
spotřebitelských sporů on-line).
10.
Závěrečná ustanovení
10.1.
Pokud Náš a Váš právní vztah
obsahuje mezinárodní prvek (tedy například budeme zasílat zboží mimo území
České republiky), bude se vztah vždy řádit právem České republiky. Pokud jste
však spotřebitelé, nejsou tímto ujednáním dotčena Vaše práva plynoucí
z právních předpisů.
10.2.
Veškerou písemnou korespondenci si
s Vámi budeme doručovat elektronickou poštou. Naše e-mailová adresa je uvedena
u Našich identifikačních údajů. My budeme doručovat korespondenci na Vaši
e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě, v Uživatelském účtu nebo přes
kterou jste nás kontaktovali.
10.3.
Smlouvu
je možné měnit pouze na základě naší písemné dohody. My jsme však oprávněni
změnit a doplnit tyto Podmínky, tato změna se však nedotkne již uzavřených
Smluv, ale pouze Smluv, které budou uzavřeny po účinnosti této změny. Informace
o změně Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu nejméně 14 dní před účinností
této změny. Pokud od Vás do 14 dnů od zaslání informace o změně neobdržíme
výpověď uzavřené Smlouvy na pravidelné a opakované dodávky Zboží, stávají se
nové podmínky součástí naší Smlouvy a uplatní se na další dodávku Zboží
následující po účinnosti změny. Výpovědní doba v případě, že výpověď
podáte, činí 2 měsíce.
10.4.
V případě
vyšší moci nebo událostí, které nelze předvídat (přírodní katastrofa, pandemie,
provozní poruchy, výpadky subdodavatelů apod.), neneseme odpovědnost za škodu
způsobenou v důsledku nebo souvislosti s případy vyšší moci, a pokud
stav vyšší moci trvá po dobu delší než 10 dnů, máme My i Vy právo od Smlouvy
odstoupit.
10.5.
Přílohou Podmínek je vzorový
formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro odstoupení od Smlouvy.
10.6.
Smlouva
včetně Podmínek je archivována v elektronické podobě u Nás, ale není Vám
přístupná. Vždy však tyto Podmínky a potvrzení Objednávky se shrnutím
Objednávky obdržíte e-mailem a budete tedy mít vždy přístup ke Smlouvě i bez Naší
součinnosti. Doporučujeme vždy potvrzení Objednávky a Podmínky uložit.
10.7.
Tyto
Podmínky nabývají účinnosti 30.6.2022